شنبه, مرداد ۶, ۱۴۰۳
آخرین خبرها

انواع مته فلز

انواع مته فلز

انواع مته فلز

مته ها مدل های مختلفی دارند و برای کارهای مختف طراحی شده اند. یکی از پر مصرف ترین مته ها مته های فلز هستنذ که از نوع جنسیت به سه گروه کلی تقسیم می شود البته تنوع بیشتری هم وجود دارد که در این مقاله به مدل های متداول و مصرفی می پردازیم.

مته های فلز از نظر جنسیت و کیفیت که در این مطلب مورد بررسی قرار می دهیم به سه گروه مته فلز hss-g-,hss-r و hss-co تقسیم می شود..

و اما انواع مته فلز

مدل hss-r

این مدل از مته های فلز ابتدای ترین نوع مته میباشند و برای سوراخکاری بر روی فلز های معمولی که آلیاژی نیستند و سختی زیادی ندارند ساخته شده اند. نوع این مته مانند فلزی است که تابانده شده اند و فرم مته گرفته اند و برندگی زیادی ندارند. اگر به لبه این نوع مته دست بزنید متوجه می شوید که خیلی تیز نیستند.

مته فلز مدل hss-r

 

مدل hss-g

این نوع مته بر خلاف مدل hss-r تیزتر بوده و برای فلز های رنگی و مقاوم تر قابل استفاده است. این نوع مته تراش خورده می باشند و به اصطلاح ماشین کاری شده است. بر خلاف مدل قبلی اگر به لبه های آن دست بزنید تیز و برنده است.

 

مته فلز hss-g

مدل hss-co

این مدل از مته فلز بهترین مدل مته موجود می باشد که با تغییر در بافت مولوکولی ایجاد می شود. مولوکول کربن و فلز با هم ترکیب می شود و hss-co راتولید می کنند که هر چه درصد کربن آن بالاتر برود برنده تر می شود ولی ترد و شکننده نیز می شود برای همین برای مصارف عمومی 5 درصدد کبالت پیشنهاد می شود که هم تیز باشد هم زیاد شکننده نباشد. رنگ ایی نوع مته طلایی خاکی رنگ می باشد.

 

مته فلز مدل hss-co

تمامی مته های فلز با hss شروع می شود و حرف بعد از – نشانده نوع آن است. اگر بعد از این hss چیزی نبود به احتمال زیاد کیفیت مته بسیار نازل است.

امتیاز

طراحی مقاله
زیبایی مقاله
کاربردی بودن مطلب

امتیاز کل

User Rating: Be the first one !

همچنین ببینید

پایه تراز لیزری بوش مدل bm1

پایه تراز لیزری بوش مدل bm1

پایه تراز لیزری بوش مدل bm1 یکی از متعلقات فوق العاده برای تراز های لیزری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *