شنبه, مرداد ۶, ۱۴۰۳
آخرین خبرها

تراز بوش مدل gcl 2-15

تراز بوش مدل gcl 2-15

تراز بوش مدل gcl 2-15

یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین مدل های تراز های لیزری که در این مقاله به صورت کامل مورد بررسی قرار می گیرد.

ابتدا این مطلب را عنوان کنیم که وقتی گفته می شود gcl به معنای یک تراز لیزری ترکیبی می باشد یعنی تراز هم نقطه دارد هم خط که البته نوع خط از مدل 180 درجه می باشد و یک نقطه بالا و پایین نیز دارد. برای این نوع تراز باید از پایه rm1 استفاده کرده چون نقط پایینی تراز باید از پایه عبور کند و rm1 در وسط پایه حفره دارد و این کار انجام می شود. روش اتصال تراز به پایه از نوع کشویی می باشد. البته امکان اتصال سه پایه به واسطه رزوه به تراز وجود دارد.

 

  • منبع تغذیه تراز بوش مدل gcl 2-15

gcl -15 از باتری قلمی برای شارژ خود استفاده می کند. از 3 باتری از نوع آلکالاین که می تواند هر برندی باشد. بهتر است از باتری های شارژی استفاده نشود برای این که آمپر ساعت اکثر باتری های شارژی 1.2 آمپر ساعت است و آلکالاین ها 1.5 آمپر ساعت است و توصیه شرکت استفاده از باتری های آلکالاین می باشد. البته برخی از باتری های شارژی هستند که کیفیت آنها بالا است. این تراز از باتری لیتیومی پشتیبانی نمی کند.

 

تراز بوش مدل gcl 2-15

 

  • ظاهر تراز بوش مدل gcl 2-15

این تراز لیزری دارای 2 خط 180 درجه و 2 نقطه که در بالا و پایین تراز قرار می گیرد و برای تقارن سازی در سقف و کف استفاده می شود. در سمت چپ تراز یک دکمه 3 مرحله ای است که حالت اول خاموش، بعدی قفل و بعدی خود کار یا قفل باز می باشد. در قسمت پشت تراز 2  دکمه قرار دارد که یکی برای قطع و وصل دکمه ها می باشد و دیگری برای خطوط تزاز می باشد. در جلوی این دکمه ها چراغ فعال بودن قفل و چراغ میزان شارژ باتری را مشاهده می کنید.

دور تا دور تراز از مواد لاستیکی استفاده شده تا تراز لیزری در مقابل ضربه های  احتمالی مقاومت بهتری داشته باشد.

 

 

  • مشخصات تراز بوش مدل gcl 2-15

1- برد خط تراز 15 متر

2- برد نقطه تراز 10 متر

3 احتمال خطا در خط مثبت و منفی 0.3mm/m و در نقطه هم 0.7mm/m

4- خود تراز ی +-4 در جخ می باشد.

5- زمان پاسخ گویی تراز گمتر از 4 ثانیه

6- کلاس تراز از نوع تیپ 2 می باشد

7- وزن دستگاه 0.49kg

8- ابعاد خود تراز  112*55*106mm

9- مدت زمان استفاده در حالت رشن

9-1- تمامی خطوط و نقطه 6 ساعت

9-2- فقط خطوط  8 ساعت

9-3- فقط یک خط و نقطه 12 ساعت

9-4- فقط یک خط 16 ساعت

9-5- فقط نقطه 22 ساعت

 

تراز بوش مدل gcl 2-15

 

  • روش کار در تراز بوش مدل gcl 2-15

کلید کناری که 3 حالت دارد. حالت اول خاموش حالت دوم قفل یا همان lock و حالت سوم  قفل باز شده یا همان unlock می باشد. در حالت قفل ما دیگر خط تراز  نداریم و فقط خط لیزر داریم نقطه های تراز نیز کار نمی کند. توجه کنید در حالت خط در یک راستا نیست. در حالت سوم یا unlock ما خط تراز داریم به این معنا که هر چیزی که بخواهیم از نوع عمود و افقی می توانیم تراز کنیم و تراز خود را تا 4 درچه مثبت و منفی تراز می کند. در این حالت می توانید از نقطه های بالا و پایین هم بهره ببرید.

 

تراز بوش مدل gcl 2-15

 

برای استفاده ترکیبی و یا تفکیکی از خطوط تراز و نقطه ها از دکمه های پشت تراز می توانید استفاده نمایید.

این نکاتی که گفته شد در تمامی مدل های مختلف تراز بوش مدل gcl 2-15 یکسان می باشد و مشترکات این ابزار اندازه گیری بود. در ادامه به نوع های مختلفی که شرکت بوش تولید کرده می پردازیم.

این مدل تراز در 3 نوع ارائه شده است که به ترتیب هر یک را برایتان بررسی می کنیم.

 

تراز بوش مدل gcl 2-15

تراز بوش مدل gcl 2-15 از نوع کارتنی

این مدل در یک باکس کارتنی می باشد که شامل خود تراز ، تارگد، 3 عدد باتری پایه مگنت rm1 و یک کیف برزنتی برای تراز می باشد. رنگ خط این نوع تراز قرمز می باشد.

 

تراز بوش مدل gcl 2-15

تراز بوش مدل gcl 2-15 کیفی 

این تراز لیزری با مدل بالایی چند تفاوت دارد.

1- این مدل به جای بسته بندی کارتن از کیف هارد کیس پلاستیکی بهره برده که محافظ تراز را بیشتر می کند ولی دیگر خبری از کیف برزنتی نیست.

2 – در این مدل یک گیره bm3 قرار دارد که می توانید در قسمت هایی که فلزی وجود ندارد تراز را در ارتفاع مورد نظر به یک تکه چوب و یا مثل آن کلیپس کنید و کار خود را انجام دهید.

تراز بوش مدل gcl 2-15

 

توجه داشته باشید زمانی که پایه مگنت را به گیره متصل می کنید امکان بالا پایین کردن تراز به وسیله پیچ کنار گیره وجود دارد و می توانید تراز را میلیمتری بالا و پایین کنید تا به نقطه مورد نظر خود برسید.

 

تراز بوش مدل gcl 2-15

تراز بوش مدل gcl 2-15 g نور سبز

این مدل با مدل کیفی دقیقا یکی است فقط تفاوت در رنگ نور تراز است که به رنگ سبز می باشد . البته رنگ نقطه ها از نوع قرمز می باشد.

 

امتیاز

نوع طراحی
نگارش متن
ارزش خرید

امتیاز کل

User Rating: 4.7 ( 1 votes)

همچنین ببینید

تراز لیزری بوش مدل gll 2-15 g

تراز لیزری بوش مدل gll 2-15 g

تراز لیزری بوش مدل gll 2-15 g یک تراز 2 خط با نور سبز برای دید بهتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *