شنبه, مرداد ۶, ۱۴۰۳
آخرین خبرها

تفاوت کلید گازی و کلید دیمر دار

تفاوت کلید گازی و کلید دیمر دار

دریل ها برای خاموش روشن کلیدی دارند که در حال حاضر از نوع دور متغییر می باشند. ولی همین در متغییر بودن ها مدل های مختلفی دارند که در این مقاله به آن می پردازیم.

دریل های قدیمی برای خاموش و روشن شدن فقط یک کلید داشتند و دور متغییر نبود ولی در حال حاضر کلید های دریل های برقی و شارژی چند مدل می باشند.

کلید گازی و کلید دیمردار.

تفاوت کلید گازی و کلید دیمر دار در چیست؟

 

برای بهتر فهمیدن این 2 ابتدا یک توضیح کوتاه بدهیم که دور متغییر از زمانی ایجاد شد که نیاز بود برای سوراخکاری روی سطحی دقت کار بالا باشد.

 

کلید گازی

 

  • کلید گازی

در اکثر دریل های شارژی و برخی از دریل های برقی کلید خاموش روشن از نوع الکترونیکی و یا همان گازی می باشد. در این مدل دور دستگاه براساس میزان فشار وارد شده بر روی کلید تغییر می کند. و امکان ثابت نگاه داشتن در یک دور خاص وجود ندارد.

 

تفاوت کلید گازی و کلید دیمر دار

  • کلید دیمردار

کلید دیمردار امکان تثبیت دور دلخواه در یک دور خواست امکان دارد. البته کلید های دیمردارد عمولا 6 وضعیت دارند. این مدل از کلیدها در 2 مدل در بازار موجود است که در مدل ابتدایی و متداول دیمر روی خود کلید خاموش و روشن می باشد.( مانند تصویر بالا ) می توانید دیمر را در حالت آخر بگزارید و با انگشت خود دور دستگاه را کم و یا زیاد کنید. و هم می توانید روی دور خاصی قرار دهید تا بیشتر از آن دور دستگاه متغییر نشود. ولی در مدل های حرفه ای مانند تصیر زیر کلید دیمردار جدا از کلید خاموش روشن می باشد.

کلید دیمردار

شرکت های بزرگی همانند متابو بوش در دریل های گیربکسی سطح بالای خود از این نوع دیمر استفاده می کنند. تا اگر بخواهند روی پایه از دریل استفاده نمایید. به راحتی بتوانند دور دستگاه را تغییر دهند.

در دریل شلرژی اکثر مواقع از کلید الکترونیکی یا همان گازی استفاده می شود.

 

 

امتیاز

کیفیت موضوع
مفید بودن مطلب

امتیاز کل

User Rating: 4.65 ( 1 votes)

همچنین ببینید

پولیشر versa

پولیشر versa یک ابزار فوق العاده برای تمیز کردن سطوح مختلف. این ابزار که بسیار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *