شنبه, مرداد ۶, ۱۴۰۳
آخرین خبرها

عملکرد دریل چکشی ( بتن کن)

عملکرد دریل چکشی ( بتن کن)

عملکرد دریل چکشی ( بتن کن)

دریل های چکشی یا به همان اصطلاح عامیانه دریل های بتن کن نوعی از دریل ها می باشند که به 2 بخش 4 شیار و 5 شیار عموما تقسیم بندی می شوند. در مدل های 4 شیار ما به صورت کلی یک کلید خاموش روشن که گازی هم می باشد داریم و یک کلید چپ گرد راست گرد هم هست که در مدل و برند های مختلف می تواند متفاوت باشد. در کنار این 2 کلید، در قسمت گیربکس دریل یک کلید 3 حالته مشاهده می شود که عموما 3 حالت سوراخکاری، سوراخکاری همراه با ضربه و تخریب تنها  عمل کرد این کلید را نشان می دهد.

دریل 3 حالته

 

 

عملکرد دریل چکشی ( بتن کن) در قسمت گیر بکس دریل چکشی

در این قسمت دریل 3 حالت وجود دارد که:

حالته 1 برای سوراخکاری روی موادی مانند چوب  و فلزات می باشد. در این حالت باید از مته های ته گرد استفاده کرد چون مته های 4 شیار برای این موارد سوراخکاری در ایران به این راحتی پیدا نمی کنید.

حالت 2 برای سوراخکاری بر روی مصالح ساختمانی مانند سنگ بتن و چیزهایی مانند آن می باشد. از مته های 4 شیار استفاده می شود و نوع مته در شماره و طول متفاوت می باشد.

حالت 3 برای خریب می باشد. به این صورت که قلم مورد نظر خود را در غلاف  4 شیار قرار داده و دستگاه فقط حالت ضربه دارد و دیگر حالت دورانی وجود ندارد.

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید یک هالت بین 2 و 3 است که با علامت تعجب مشخص شده است.

قلم 4 شیار

اگر شما بخواهید از یک قلم 4 شیار استفاده نمایید آن هم از نوع لبه دار نه نوک تیز و نیاز دارید  سر قلم خود را زاویه بدهید حالت میان 2 و 3 میگذارید  می توانید نوک قلم تخت خود را در هر زاویه ای که نیاز دارید بگذارید.  و بعد روی حالت تخریب کار خود را انجام دهید.

توجه داشته باشید که در این حالت از دستگاه استفاده نکنید.

 

امتیاز

طراحی مقاله
ارزش خواندن
جدید بودن مطلب

امتیاز کل

User Rating: 5 ( 1 votes)

همچنین ببینید

پولیشر versa

پولیشر versa یک ابزار فوق العاده برای تمیز کردن سطوح مختلف. این ابزار که بسیار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *